Study is awful but riding is fun!

Usch sitter här och försöker plugga engelska får fan knappt in nåt och så är jag hungrig >.< ska nog gå ner o hämta nåt gott sen Zzzzz. Idag har jag varit hos min fysioterapeut som även har en naprapatutbildning och vi har kört ett träningspass där vi jobba mkt med stabiliteten i mina höfter. Körde med en asläbbig vibrationsmaskin som är skitläbbig tycker jag och väldigt ansträngande ;S
jaja imorn ska jag rida min älskade Boris får se hur mkt träningsverk jag har för ifall jag har inte har så mycke blir det nog ett dressyrpass i snön nere på volten i pölen, det gör ju så han lyfter på benen bättre och arbetar sam att det gör att de blir konditionstränande så då blir dubbelt upp med rätt hårt dressyrpass och konditionsträning, jag lovar att jag inte ska köra slut på hnm genom att köra i en timme utan jag rider bort till pölen och det tar ca 20 min och då är han ju uppvärmd när vi kommer dit, sen rider jag kanske aktivt i 20-30 min där, sen travar jag av och jobbar lösgörande på hemvägen. Måste vara rätt snabb när jag kommer till stallet eftersom jag efter jag ridit ska ta hand om Dolores; medicinera, massera, linda om och promenera henne ca 20 min.
Om jag har tur hinner jag med 15.52 till stallet och är då där ca 16.30-40  och då har jag ca 3 h på mig innan jag måste gå till bussen 19.30 annars om jag inte hinner med den så går nästa 16.32 och då är jag framme 17.15 och då har jag bara ca 2 h och en kvart ;S så håll tummarna för att jag hinner med den tidigare och att jag inte missar bussen hemåt sen och såklart att det går bra att rida :)
Lite dåligt med bilder i den här bloggen så här kommer några på mig och Boris :)
ha överseende med att bilderna är ifrån april då Boris inte kunde bära sig ordentligt, pessoat hade jag eftersom jag inte hade hittat alla knappar än på hnm och han blev ibland stark o drog men nu rider jag nästan aldrig på pessoat bara nån gång jag ska ut o galoppera barbacka med några stycken eller så för att kunna få stopp på hnm nu rider jag bara på 2-delat :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0